Címkék

agii apostoli (1) ajándékbolt (1) akadémia (1) aknaveszély (1) akropolisz (2) alagutak (7) albán alpok (1) albán autómosó (1) albán bunkerek (1) albán fütyülés (1) albán gyerekek (1) albán mercedesek (3) albán szamár (1) albán utak (5) albán vasút (1) albán vendégszeretet (1) alexandria (1) algopirin (1) almiros (1) aluljáró (1) amfiteátrum (2) ancient agora (2) athén (30) attalos stoa (1) autópálya (4) baked beans (2) bander tollából (1) bárányok (1) bascarsija óváros (2) bécs (6) benzinkút (5) biogradi nemzeti park (2) biogradi tó (3) bisztrica volgy (1) bisztrica völgye (2) bitola (2) bobotov kuk (1) bolhapiac (1) borozás (1) bosna völgy (1) bosnyák grill (1) bosnyák szavak (1) budapest (4) budapest athén egyben a térképen (1) bukovo hágó (1) bulqize (1) bunker szuvenír (1) burek (1) burrel (1) cafe dc3 (1) centirozás (1) cicipasta (1) couchsurfing (5) crna gora (4) crna jezero (1) csocsó (1) dakovo (1) debar (1) debari tó (3) defekt (5) diane (2) dion (1) dioni archeologiai park (1) doboj (4) dombok (1) drina völgye (2) durmitor hegység (14) durrdefekt (1) dzadziki (1) ebéd (4) edessa (1) égei tenger (1) előzmények (1) elvira (1) enipea völgy (1) érmegyűjtés (1) eső (4) étteremben (1) evia sziget (13) fekete drin folyó (1) fertőrákos határátkelő (1) fertő tó (2) filopappus domb (1) fizetőkapuk (1) flo cafe (1) forgalom (1) főzés (1) függőhíd (2) fürdés (1) gázpalack (1) glyfa (2) görögök (1) görög hülyegyerekek (1) görög parlament (1) gyalogtúra (8) győr (1) gyros (3) hadrianus diadalív (1) hágó (8) hal (1) hamburger (1) hangyák (1) harkány (4) határátkelő (4) hegyek (9) hegymászás (5) héphaisztosznak temploma (1) heródes színháza (1) híd (1) highmountain cat (1) (2) hússütés (1) ión oszlopfő (1) ion oszlopok (1) juhász (1) juhnyáj (2) jurassic (1) kallimarmaro olimpiai stadion (2) kanális (1) kanelada (1) kanyon (14) kariatidák (1) karija (1) kartonpapirok (3) katerini (1) kávézó (1) kéményseprő (1) képeslap (1) képeslapok (1) képnézegetés (1) kerameikos (1) kerékpár (85) kerékpárbolt (1) kerékpárcsomagolás (3) kerékpársáv (1) kerékpárszerviz (2) kerítés (1) khalkida (1) kilátás az akropoliszra (1) kirinthos (1) klos (1) knight rider (1) kocsma (1) kocsmázás (1) kollégium (2) kommunisták (2) kompozás (3) konyha (1) korabeli wc (1) krokio (1) küllőtörés (3) kutyafuttatás (1) lago vegoritida (1) latin híd (2) leoforos adrianou (1) lezha (3) lidl (1) likavitosz domb (3) limni (1) litochoro (6) macedón gyerekek (3) makaróni (1) maqellare (1) mati folyó völgye (3) mecsek (1) mecsetek (2) méhek (1) menedékház (1) mesi híd (2) metaxourgeio (2) metró (2) mikrothives (1) miljacka folyó (2) minaretek (2) mojkovac (3) monastiraki (1) montenegróiak (1) moraca kanyon (6) mosás (2) mosdókagyló (1) mount pelister (1) múzeum (1) mytikas (2) naplemente (2) nasice (1) national garden (3) nedajno (3) need for speed (1) nemzeti park (26) netcafé (3) new philadelpiha ter (1) nyeregtörés (1) nyolcas (1) öböl (1) ohrid (4) ohridi tó (4) oktober 28 sugárút (1) olimpiai zeusz temploma (2) olimposz (5) orsi (5) osztrák utak (1) öszvér (1) padlofutes (1) palack visszavalto automata (1) pálmafák (1) park (2) parkok (3) parthenon (1) patak (2) pécs (3) pékség (1) pelikánok (1) pelister (2) perissos (2) pigadi (2) pigadion (2) piva kanyon (5) plaka (3) platamonas kastély (1) podgorica (4) posta (2) pteleos (1) rafting (2) rakija (2) reggeli (5) reptéri transzfer vonat (1) repülés (1) repülőgép (1) repülőtér (3) resen (2) rét (1) robogó (1) roman agora (2) samac (2) sárgaborsófőzelék (1) sátrazás (15) sebilj szökőkút (1) séta (1) shit happens (1) shkodra (4) shkodrai tó (1) shkodra tó (1) shkodra tó nemzeti park (2) shkopet tó (2) skadarsko jezero (1) skala (2) skodrai tó (1) (1) sopron (2) sörözés (19) sourpi (1) souvlaki (1) stég (1) struga (5) sülthús (1) susica kanyon (3) susicko jezero (1) szállás (6) szállás athénban (1) szarajevó (4) szelek tornya (1) szeli (2) szemét (4) szerpentin (2) szieszta (1) szintagma tér (3) szkander bég (1) szókratész börtöne (1) tábla (2) tara híd (1) tara kanyon (10) tavak (5) tea (1) teenager room (1) teknős (2) tempi völgy (1) templom (3) tengerpart (8) tengerszoros (2) térkép (1) (3) tópart (4) történeti múzeum (1) traktor (1) trsa (3) turisták (1) turistaút (2) tuzi (6) tűzoltók (2) ulzes tó (1) utcabál (1) útépítés (2) útiterv (1) vacsora (7) várak (1) vásárlás (6) vastag tixo (1) végszó (1) velestino (1) villányi hegység (1) vízesés (2) víztározó (1) völgy (10) vonatozás (6) yiannis (5) yiannis nagymamája (1) yorgos (1) zabljak (6) zappeion palota (1) zeusz (1) Címkefelhő

Friss topikok

HTML

Behajtunk az athéni dzsungelbe

A táj elég kopár, továbbra is a pálya mellett haladunk. Elhagyunk egy várost, majd egy kisebb nyergen bukunk át, itt fordulunk dél felé. Hamarosan már a szokásos elővárosi zsivajban találjuk magunkat, mindenféle áruházak, hosszú parkolók mellett tekerünk el. Az előbb még melegünk volt, most azonban felhősebb lett az idő. Megállunk egy LIDL-nél, mert itt végre ilyen is van – egyetlen előnye a városi környéknek. Bander beszalad vásárolni, Behajtunk az athéni dzsungelbeinnivalóval, Nutellával, és izomtibor pudingokkal tér vissza.
Bandert már számtalanszor próbáltam megállítani az elmúlt kilométereken, hogy pihenjünk már meg kicsit, szusszanjunk, igyunk valahol egy sört, vagy együnk valamit egy büfében, de ő hajthatatlan, inkább oda akar érni minél előbb. Ezt még meg is érteném, de mi az, hogy még sörözni sem akar? Azt mondja, nincs túl jól… Hmm, hát jó, én nem rohannék, de akkor menjünk!
Ahogy közeledünk a belváros felé, egyre nagyobb a dzsungel, sokszor meg kell állnunk nagy kereszteződésekben, zöldre várva, vagy máshol a sűrű autóforgalmat kerülgetni. Persze fogalmunk sincs, mikor és hol is értünk be pontosan Athén területére, nem láttunk Athén kezdete táblát, ahol esetleg készíthettünk volna egy célfotót… Hanem egyszer csak azon kaptuk magunkat, hogy egy városi dzsungelben vagyunk. Persze még a málházott bringákkal is tucatjával előztük le az autókat, buszokat a kétszer egy sávos kis utcákon. De ez még hagyján volt, ezután jöttBehajtunk az athéni dzsungelbe az igazi rémálom. Kiértünk egy sok sávos nagy útra, ahol hömpölygött a forgalom. A centrumot jelző táblákat követjük, néha egészen besorolunk két-három sávot, annyira nem haladnak az autók. Nem szeretem ezt, amikor egyszerre nyolc felől kell figyelnem, hogy éppen melyik irányból készülnek elgázolni. És még csak most jöttek az aluljárók! Bár többé-kevésbé ki voltak világítva, a látási viszonyok mégsem olyanok voltak, mint a felszínen, a lámpáink, és láthatósági mellényeink viszont a táska alján voltak, és a kétszer 4 sáv nem éppen a legalkalmasabb hely volt megállni, és előkeresni őket. Hát inkább gyorsítottunk… Az egyik ilyen aluljáróból sikerült 45 km/h-val feljönnünk. Úgy éreztem magam, mint egy tank. De legalább felvettük a forgalom ritmusát. Valahogy bejutottunk a központba, eszméletlen forgalmas utakon át. Bander jól tolta elől, és nem lett baj. Érdekes érzés 130 kilósan 40-en kifelé jönni egy aluljáróból a trolibuszok és a sárga taxik között. Jó nagy forgalom volt, ahogy Yiannis írta előre sms-ben, a görög sofőrök állatok, hál’ isten eddig nem történt semmi, de Budapest ehhez képest kismiska... Beljebb aztán beszűkült az út 3 sávra, és végül, mikor Bander megtalálta az otthonról hozott Athén belváros térképen, hogy hol is vagyunk, elhagytuk a nagy sugárutakat.
No a kis utcák sem hoztak sok boldogságot, Bander becélzott egy nagy zöld foltot a térképen, és mikor közelebb értünk hozzá, Behajtunk az athéni dzsungelbeakkor érzékeltük, hogy ez a zöld rész a valószínű egy domb, méghozzá legalább Gellért-hegy méretű. Persze ekkorra már jelentős szintet felvettünk. Végül ráhagytuk magunkat a „Syntagma Square” táblákra. Ez az a tér, ahová megbeszéltük Yiannissal a találkozót estére.
Megkerülünk egy parkot, majd kilyukadunk a parlament előtt. Akkor ezek szerint az ott szembe a Szintagma tér! Valami rendezvény készül, színpadot állítanak. Na szép, akkor tömeg lesz itt estére, mikor Yiannissal itt kéne találkoznunk… A parlament előtt őrség. Hmmm, mennyit nézegettem képeket Athén belvárosáról, innen erről a helyről is, és most itt vagyunk! Ahogy előzőleg már kitaláltuk, bemegyünk a National Gardenbe, és ott megpihenünk, aztán kitaláljuk, mi legyen. Nem is nekünk való ez a nagyvárosi dzsungel ezzel a tömeggel.

Szólj hozzá!

Címkék: forgalom kerékpár athén aluljáró görög parlament szintagma tér likavitosz domb

A bejegyzés trackback címe:

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.