Címkék

agii apostoli (1) ajándékbolt (1) akadémia (1) aknaveszély (1) akropolisz (2) alagutak (7) albán alpok (1) albán autómosó (1) albán bunkerek (1) albán fütyülés (1) albán gyerekek (1) albán mercedesek (3) albán szamár (1) albán utak (5) albán vasút (1) albán vendégszeretet (1) alexandria (1) algopirin (1) almiros (1) aluljáró (1) amfiteátrum (2) ancient agora (2) athén (30) attalos stoa (1) autópálya (4) baked beans (2) bander tollából (1) bárányok (1) bascarsija óváros (2) bécs (6) benzinkút (5) biogradi nemzeti park (2) biogradi tó (3) bisztrica volgy (1) bisztrica völgye (2) bitola (2) bobotov kuk (1) bolhapiac (1) borozás (1) bosna völgy (1) bosnyák grill (1) bosnyák szavak (1) budapest (4) budapest athén egyben a térképen (1) bukovo hágó (1) bulqize (1) bunker szuvenír (1) burek (1) burrel (1) cafe dc3 (1) centirozás (1) cicipasta (1) couchsurfing (5) crna gora (4) crna jezero (1) csocsó (1) dakovo (1) debar (1) debari tó (3) defekt (5) diane (2) dion (1) dioni archeologiai park (1) doboj (4) dombok (1) drina völgye (2) durmitor hegység (14) durrdefekt (1) dzadziki (1) ebéd (4) edessa (1) égei tenger (1) előzmények (1) elvira (1) enipea völgy (1) érmegyűjtés (1) eső (4) étteremben (1) evia sziget (13) fekete drin folyó (1) fertőrákos határátkelő (1) fertő tó (2) filopappus domb (1) fizetőkapuk (1) flo cafe (1) forgalom (1) főzés (1) függőhíd (2) fürdés (1) gázpalack (1) glyfa (2) görögök (1) görög hülyegyerekek (1) görög parlament (1) gyalogtúra (8) győr (1) gyros (3) hadrianus diadalív (1) hágó (8) hal (1) hamburger (1) hangyák (1) harkány (4) határátkelő (4) hegyek (9) hegymászás (5) héphaisztosznak temploma (1) heródes színháza (1) híd (1) highmountain cat (1) (2) hússütés (1) ión oszlopfő (1) ion oszlopok (1) juhász (1) juhnyáj (2) jurassic (1) kallimarmaro olimpiai stadion (2) kanális (1) kanelada (1) kanyon (14) kariatidák (1) karija (1) kartonpapirok (3) katerini (1) kávézó (1) kéményseprő (1) képeslap (1) képeslapok (1) képnézegetés (1) kerameikos (1) kerékpár (85) kerékpárbolt (1) kerékpárcsomagolás (3) kerékpársáv (1) kerékpárszerviz (2) kerítés (1) khalkida (1) kilátás az akropoliszra (1) kirinthos (1) klos (1) knight rider (1) kocsma (1) kocsmázás (1) kollégium (2) kommunisták (2) kompozás (3) konyha (1) korabeli wc (1) krokio (1) küllőtörés (3) kutyafuttatás (1) lago vegoritida (1) latin híd (2) leoforos adrianou (1) lezha (3) lidl (1) likavitosz domb (3) limni (1) litochoro (6) macedón gyerekek (3) makaróni (1) maqellare (1) mati folyó völgye (3) mecsek (1) mecsetek (2) méhek (1) menedékház (1) mesi híd (2) metaxourgeio (2) metró (2) mikrothives (1) miljacka folyó (2) minaretek (2) mojkovac (3) monastiraki (1) montenegróiak (1) moraca kanyon (6) mosás (2) mosdókagyló (1) mount pelister (1) múzeum (1) mytikas (2) naplemente (2) nasice (1) national garden (3) nedajno (3) need for speed (1) nemzeti park (26) netcafé (3) new philadelpiha ter (1) nyeregtörés (1) nyolcas (1) öböl (1) ohrid (4) ohridi tó (4) oktober 28 sugárút (1) olimpiai zeusz temploma (2) olimposz (5) orsi (5) osztrák utak (1) öszvér (1) padlofutes (1) palack visszavalto automata (1) pálmafák (1) park (2) parkok (3) parthenon (1) patak (2) pécs (3) pékség (1) pelikánok (1) pelister (2) perissos (2) pigadi (2) pigadion (2) piva kanyon (5) plaka (3) platamonas kastély (1) podgorica (4) posta (2) pteleos (1) rafting (2) rakija (2) reggeli (5) reptéri transzfer vonat (1) repülés (1) repülőgép (1) repülőtér (3) resen (2) rét (1) robogó (1) roman agora (2) samac (2) sárgaborsófőzelék (1) sátrazás (15) sebilj szökőkút (1) séta (1) shit happens (1) shkodra (4) shkodrai tó (1) shkodra tó (1) shkodra tó nemzeti park (2) shkopet tó (2) skadarsko jezero (1) skala (2) skodrai tó (1) (1) sopron (2) sörözés (19) sourpi (1) souvlaki (1) stég (1) struga (5) sülthús (1) susica kanyon (3) susicko jezero (1) szállás (6) szállás athénban (1) szarajevó (4) szelek tornya (1) szeli (2) szemét (4) szerpentin (2) szieszta (1) szintagma tér (3) szkander bég (1) szókratész börtöne (1) tábla (2) tara híd (1) tara kanyon (10) tavak (5) tea (1) teenager room (1) teknős (2) tempi völgy (1) templom (3) tengerpart (8) tengerszoros (2) térkép (1) (3) tópart (4) történeti múzeum (1) traktor (1) trsa (3) turisták (1) turistaút (2) tuzi (6) tűzoltók (2) ulzes tó (1) utcabál (1) útépítés (2) útiterv (1) vacsora (7) várak (1) vásárlás (6) vastag tixo (1) végszó (1) velestino (1) villányi hegység (1) vízesés (2) víztározó (1) völgy (10) vonatozás (6) yiannis (5) yiannis nagymamája (1) yorgos (1) zabljak (6) zappeion palota (1) zeusz (1) Címkefelhő

Friss topikok

HTML

Mikrothives, Krokio, és Almiros

Mikrothives, Krokio, és AlmirosLegurulunk az utolsó nagy dombról egy Mikrothives nevű városkába. Ez a név megmaradt bennem, egyrészt mert érdekes hangzású, másrészt mert itt csatlakozik bele az eredeti, most járt útvonalunkba egy alternatív. Ha arra mentünk volna, még az Ohridi-tó környékén délebbre vettük volna az irányt, kihagytuk volna az Olimposzt, Mikrothives, Krokio, és Almiroscserébe viszont útba ejtettük volna a Kastoria félszigetét, és a Meteórákat. Persze egyikünk sem bánja az Olimposzt, a másik útvonal különben is egy „levágás" lett volna.
Mikrothives végén kiérünk egy Volos felé vezető főútra, ami merőleges a mi útirányunkra. Itt egy kicsit elbizonytalanodunk, én elkezdek kérdezősködni, de csak kuka emberekre lelek, se az angolt, se a térképet, se a kézjeleket nem értik. Mire utolérem Bandert, már látszik az elágazásunk, ismét jó volt a megérzése.
Újra sík a terep, áthajtunk egy folyó felett, majd az autópálya alatt. Vadászrepülők húznak el a fejünk felett, többen, többször is. Mikrothives, Krokio, és AlmirosItt gyakorlatoznak. Bander szerint a litochoroi néni küldte ránk őket, mert rájött, hogy a szőnyeg alá söpörtük a morzsákat. Talán nem így volt, mert végül ránk sem hederítettek.
Egy Krokio nevű városkában patinás templomot látok meg az úttól nem messze, letérünk a főútról, megcsodáljuk a templomot, ami mögött szimpatikus kis tér figyel. Mikrothives, Krokio, és AlmirosNekem kedvem lenne itt szusszanni egyet, de Bander int, hogy menjünk tovább. Végül nem bánjuk meg ezt a lépést, mert a következő városban, Almirosban még pazarabb a templom, és rövid keresgélés után találunk egy nagyon jó kis gyrosost. 1,70 Euró volt egy gyros, ennyiért még otthon se kapunk mindenhol, pláne nem sültkrumplival! :) Irány Pigadi, és a tengeröböl!
Almirosból kikeveredtünk, vissza a főutunkra, ami nemsokára újra – ma utoljára – keresztezte az autópályát. Nem láttuk, de tudtuk, hogy néhány kilométerrel tőlünk jobbra ott a tenger. Később ezen a pár kilométeren dombok nőttek, magasabbak voltak, mint az eddigiek, és tudtuk, hogy ma még át kell kelnünk rajtuk, ha tényleg Glyfa, vagyis a kompállomás közelében akarunk megszállni.
Sourpi városában még beugrottunk egy szupermarketbe halat és sört venni vacsorára, majd nekimentünk az emelkedőnek. Nem volt olyan vészes, 200 méter szinttel járt az egész, hamar fent voltunk és a kis hágóból végre elénk tárult az Evia-sziget előtti tengerszoros.

Mikrothives, Krokio, és Almiros

Most látszott végre, hogy tényleg egy különálló szárazföldön vannak azok a hegyek, amiket eddig láttunk – ahol holnap tekerni fogunk. Legurulunk a kanyargós úton, Bander elhúz, majd lent megvár, és a következő ötlettel áll elő: tegyünk egy kis kitérőt a mellettünk lévő tengeröböl felé, Pigadi felé, és sátrazzunk valahol a tenger partján. A kerülő először nem tetszik, aztán belátom, hogy ezt a néhány kilométert bőven megéri egy frankó kis tengerparti szálláshely, és szó nélkül belemegyek a dologba.

Szólj hozzá!

Címkék: kerékpár tengerszoros evia sziget mikrothives krokio almiros sourpi

A bejegyzés trackback címe:

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.