Címkék

agii apostoli (1) ajándékbolt (1) akadémia (1) aknaveszély (1) akropolisz (2) alagutak (7) albán alpok (1) albán autómosó (1) albán bunkerek (1) albán fütyülés (1) albán gyerekek (1) albán mercedesek (3) albán szamár (1) albán utak (5) albán vasút (1) albán vendégszeretet (1) alexandria (1) algopirin (1) almiros (1) aluljáró (1) amfiteátrum (2) ancient agora (2) athén (30) attalos stoa (1) autópálya (4) baked beans (2) bander tollából (1) bárányok (1) bascarsija óváros (2) bécs (6) benzinkút (5) biogradi nemzeti park (2) biogradi tó (3) bisztrica volgy (1) bisztrica völgye (2) bitola (2) bobotov kuk (1) bolhapiac (1) borozás (1) bosna völgy (1) bosnyák grill (1) bosnyák szavak (1) budapest (4) budapest athén egyben a térképen (1) bukovo hágó (1) bulqize (1) bunker szuvenír (1) burek (1) burrel (1) cafe dc3 (1) centirozás (1) cicipasta (1) couchsurfing (5) crna gora (4) crna jezero (1) csocsó (1) dakovo (1) debar (1) debari tó (3) defekt (5) diane (2) dion (1) dioni archeologiai park (1) doboj (4) dombok (1) drina völgye (2) durmitor hegység (14) durrdefekt (1) dzadziki (1) ebéd (4) edessa (1) égei tenger (1) előzmények (1) elvira (1) enipea völgy (1) érmegyűjtés (1) eső (4) étteremben (1) evia sziget (13) fekete drin folyó (1) fertőrákos határátkelő (1) fertő tó (2) filopappus domb (1) fizetőkapuk (1) flo cafe (1) forgalom (1) főzés (1) függőhíd (2) fürdés (1) gázpalack (1) glyfa (2) görögök (1) görög hülyegyerekek (1) görög parlament (1) gyalogtúra (8) győr (1) gyros (3) hadrianus diadalív (1) hágó (8) hal (1) hamburger (1) hangyák (1) harkány (4) határátkelő (4) hegyek (9) hegymászás (5) héphaisztosznak temploma (1) heródes színháza (1) híd (1) highmountain cat (1) (2) hússütés (1) ión oszlopfő (1) ion oszlopok (1) juhász (1) juhnyáj (2) jurassic (1) kallimarmaro olimpiai stadion (2) kanális (1) kanelada (1) kanyon (14) kariatidák (1) karija (1) kartonpapirok (3) katerini (1) kávézó (1) kéményseprő (1) képeslap (1) képeslapok (1) képnézegetés (1) kerameikos (1) kerékpár (85) kerékpárbolt (1) kerékpárcsomagolás (3) kerékpársáv (1) kerékpárszerviz (2) kerítés (1) khalkida (1) kilátás az akropoliszra (1) kirinthos (1) klos (1) knight rider (1) kocsma (1) kocsmázás (1) kollégium (2) kommunisták (2) kompozás (3) konyha (1) korabeli wc (1) krokio (1) küllőtörés (3) kutyafuttatás (1) lago vegoritida (1) latin híd (2) leoforos adrianou (1) lezha (3) lidl (1) likavitosz domb (3) limni (1) litochoro (6) macedón gyerekek (3) makaróni (1) maqellare (1) mati folyó völgye (3) mecsek (1) mecsetek (2) méhek (1) menedékház (1) mesi híd (2) metaxourgeio (2) metró (2) mikrothives (1) miljacka folyó (2) minaretek (2) mojkovac (3) monastiraki (1) montenegróiak (1) moraca kanyon (6) mosás (2) mosdókagyló (1) mount pelister (1) múzeum (1) mytikas (2) naplemente (2) nasice (1) national garden (3) nedajno (3) need for speed (1) nemzeti park (26) netcafé (3) new philadelpiha ter (1) nyeregtörés (1) nyolcas (1) öböl (1) ohrid (4) ohridi tó (4) oktober 28 sugárút (1) olimpiai zeusz temploma (2) olimposz (5) orsi (5) osztrák utak (1) öszvér (1) padlofutes (1) palack visszavalto automata (1) pálmafák (1) park (2) parkok (3) parthenon (1) patak (2) pécs (3) pékség (1) pelikánok (1) pelister (2) perissos (2) pigadi (2) pigadion (2) piva kanyon (5) plaka (3) platamonas kastély (1) podgorica (4) posta (2) pteleos (1) rafting (2) rakija (2) reggeli (5) reptéri transzfer vonat (1) repülés (1) repülőgép (1) repülőtér (3) resen (2) rét (1) robogó (1) roman agora (2) samac (2) sárgaborsófőzelék (1) sátrazás (15) sebilj szökőkút (1) séta (1) shit happens (1) shkodra (4) shkodrai tó (1) shkodra tó (1) shkodra tó nemzeti park (2) shkopet tó (2) skadarsko jezero (1) skala (2) skodrai tó (1) (1) sopron (2) sörözés (19) sourpi (1) souvlaki (1) stég (1) struga (5) sülthús (1) susica kanyon (3) susicko jezero (1) szállás (6) szállás athénban (1) szarajevó (4) szelek tornya (1) szeli (2) szemét (4) szerpentin (2) szieszta (1) szintagma tér (3) szkander bég (1) szókratész börtöne (1) tábla (2) tara híd (1) tara kanyon (10) tavak (5) tea (1) teenager room (1) teknős (2) tempi völgy (1) templom (3) tengerpart (8) tengerszoros (2) térkép (1) (3) tópart (4) történeti múzeum (1) traktor (1) trsa (3) turisták (1) turistaút (2) tuzi (6) tűzoltók (2) ulzes tó (1) utcabál (1) útépítés (2) útiterv (1) vacsora (7) várak (1) vásárlás (6) vastag tixo (1) végszó (1) velestino (1) villányi hegység (1) vízesés (2) víztározó (1) völgy (10) vonatozás (6) yiannis (5) yiannis nagymamája (1) yorgos (1) zabljak (6) zappeion palota (1) zeusz (1) Címkefelhő

Friss topikok

HTML

A Bukovo-hágó

Bukovo-hágóA várost egy hosszú egyenes kivezető úton hagytuk el, majd következett a kaptató, amitől így utólag talán túlságosan is tartottunk. A terep a következőképpen nézett ki előttünk. A tó 688 méter magasan van, tehát kb. innen indultunk, vár ránk először is egy kb. 1200 méter magas Bukovo nevű hágó, majd legurulunk egy Resen nevű településre 800 métere, végül a Pelister Nemzeti Parktól Bukovo-hágóészakra egy újabb 1200 méter körüli hágó vár ránk, aminek a túloldalán már csak Bitola városa van a görög határ előtt. Persze azt tudtuk, hogy idáig már valószínűleg nem fogunk eljutni. Szóval nekileselkedtünk az emelkedőnek. Nem volt olyan vadul meredek, mint vártuk, és mivel ez a nap eddig eléggé csak lötyögéssel telt, most olyan éhesen faltuk a kilométereket, mint az előbb a halat az Ohridi-tó partján. Jól tudtunk haladni, éreztük hogy emelkedik, mégis 20km/h felett hajtottunk. Bukovo-hágóEttől aztán teljesen megrészegültünk, és még jobban raktuk neki. Jött egy rövid alagút, itt már Bander el is húzott tőlem. Most nem zavart különösebben, tudtam, hogy legkésőbb a hágóban úgyis megvár, hajtottam a saját tempómban, ami így sem volt lassú. Egy bácsika hajtott előttem valami világháború előtte bringával, egész szépen nyomta neki, csak úgy araszolva tudtam leelőzni, aztán persze hátrafordultam, és lefényképeztem a macedón barátomat. Kicsivel később le is fordult egy faluba. Csodálkoztam, hogy volt képes így rakni neki a fölfelében váltó nélkül, ennyi idősen… Nagyon komoly látvány volt a bőrkabátjában, a fehér ingjével, kék baseball sapkában, Bukovo-hágónapszemüveg, bőrszatyor a kormányon. Hogy honnan szökhetett, el sem tudom képzelni. Nem is próbálkoztam vele többet, csak raktam fölfelé a szép dombok között, és piszkosul élveztem. Szép dombok… Mindegyik magasabb a Kékesünknél! Nézem a gerincet, hamarosan föl kell már, hogy érjek, elfogynak a hegyek előttem. Még egy nagy kanyar, és igen, vége, jobb oldalt egy kis faház, Bander bringája le van támasztva mögötte, Bander sehol. Bukovo-hágóPersze mit csinál az útitársam a hágóban, hát a dolgát végzi… Az igazi sportember felcipeli a hegyre a ballasztot, és csak ott szabadul meg tőle! :) Itt egyébként egy hatalmasat nevettünk, úgy látszik a magaslati levegő mindig ilyen hatással van ránk. Történt ugyanis, hogy elővettük az édességes szatyrot némi erőt meríteni belőle a továbbiakhoz. Bander még az ohridi boltban bevásárolt mindenféle csokoládét és kekszet, betoltunk ketten egy henger zselés-csokis piskótatallért majd Bander őrülten keresgélni kezdett a szatyorban. Végül kiemel egy üres csokispapírt: Te megetted nélkülem a Cicipastát?!? Hogy mit? Én megettem valamit, de nem néztem meg, mi volt rá írva... A tortaszelet szerű csokiból kettő volt, egy mogyorós, amit már befaltam, és egy epres, amit Bander végül csak megtalált, ez az Ő Cicipastája! Tudom, ez most talán nem hangzik olyan viccesnek, de mi igen jól mulattunk ezen a néven ott a hágóban. Még le is fényképeztem, ahogy Bander felfalja a Cicipastáját.

Szólj hozzá!

Címkék: kerékpár hágó alagutak ohrid cicipasta bukovo hágó

A bejegyzés trackback címe:

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.