Címkék

agii apostoli (1) ajándékbolt (1) akadémia (1) aknaveszély (1) akropolisz (2) alagutak (7) albán alpok (1) albán autómosó (1) albán bunkerek (1) albán fütyülés (1) albán gyerekek (1) albán mercedesek (3) albán szamár (1) albán utak (5) albán vasút (1) albán vendégszeretet (1) alexandria (1) algopirin (1) almiros (1) aluljáró (1) amfiteátrum (2) ancient agora (2) athén (30) attalos stoa (1) autópálya (4) baked beans (2) bander tollából (1) bárányok (1) bascarsija óváros (2) bécs (6) benzinkút (5) biogradi nemzeti park (2) biogradi tó (3) bisztrica volgy (1) bisztrica völgye (2) bitola (2) bobotov kuk (1) bolhapiac (1) borozás (1) bosna völgy (1) bosnyák grill (1) bosnyák szavak (1) budapest (4) budapest athén egyben a térképen (1) bukovo hágó (1) bulqize (1) bunker szuvenír (1) burek (1) burrel (1) cafe dc3 (1) centirozás (1) cicipasta (1) couchsurfing (5) crna gora (4) crna jezero (1) csocsó (1) dakovo (1) debar (1) debari tó (3) defekt (5) diane (2) dion (1) dioni archeologiai park (1) doboj (4) dombok (1) drina völgye (2) durmitor hegység (14) durrdefekt (1) dzadziki (1) ebéd (4) edessa (1) égei tenger (1) előzmények (1) elvira (1) enipea völgy (1) érmegyűjtés (1) eső (4) étteremben (1) evia sziget (13) fekete drin folyó (1) fertőrákos határátkelő (1) fertő tó (2) filopappus domb (1) fizetőkapuk (1) flo cafe (1) forgalom (1) főzés (1) függőhíd (2) fürdés (1) gázpalack (1) glyfa (2) görögök (1) görög hülyegyerekek (1) görög parlament (1) gyalogtúra (8) győr (1) gyros (3) hadrianus diadalív (1) hágó (8) hal (1) hamburger (1) hangyák (1) harkány (4) határátkelő (4) hegyek (9) hegymászás (5) héphaisztosznak temploma (1) heródes színháza (1) híd (1) highmountain cat (1) (2) hússütés (1) ión oszlopfő (1) ion oszlopok (1) juhász (1) juhnyáj (2) jurassic (1) kallimarmaro olimpiai stadion (2) kanális (1) kanelada (1) kanyon (14) kariatidák (1) karija (1) kartonpapirok (3) katerini (1) kávézó (1) kéményseprő (1) képeslap (1) képeslapok (1) képnézegetés (1) kerameikos (1) kerékpár (85) kerékpárbolt (1) kerékpárcsomagolás (3) kerékpársáv (1) kerékpárszerviz (2) kerítés (1) khalkida (1) kilátás az akropoliszra (1) kirinthos (1) klos (1) knight rider (1) kocsma (1) kocsmázás (1) kollégium (2) kommunisták (2) kompozás (3) konyha (1) korabeli wc (1) krokio (1) küllőtörés (3) kutyafuttatás (1) lago vegoritida (1) latin híd (2) leoforos adrianou (1) lezha (3) lidl (1) likavitosz domb (3) limni (1) litochoro (6) macedón gyerekek (3) makaróni (1) maqellare (1) mati folyó völgye (3) mecsek (1) mecsetek (2) méhek (1) menedékház (1) mesi híd (2) metaxourgeio (2) metró (2) mikrothives (1) miljacka folyó (2) minaretek (2) mojkovac (3) monastiraki (1) montenegróiak (1) moraca kanyon (6) mosás (2) mosdókagyló (1) mount pelister (1) múzeum (1) mytikas (2) naplemente (2) nasice (1) national garden (3) nedajno (3) need for speed (1) nemzeti park (26) netcafé (3) new philadelpiha ter (1) nyeregtörés (1) nyolcas (1) öböl (1) ohrid (4) ohridi tó (4) oktober 28 sugárút (1) olimpiai zeusz temploma (2) olimposz (5) orsi (5) osztrák utak (1) öszvér (1) padlofutes (1) palack visszavalto automata (1) pálmafák (1) park (2) parkok (3) parthenon (1) patak (2) pécs (3) pékség (1) pelikánok (1) pelister (2) perissos (2) pigadi (2) pigadion (2) piva kanyon (5) plaka (3) platamonas kastély (1) podgorica (4) posta (2) pteleos (1) rafting (2) rakija (2) reggeli (5) reptéri transzfer vonat (1) repülés (1) repülőgép (1) repülőtér (3) resen (2) rét (1) robogó (1) roman agora (2) samac (2) sárgaborsófőzelék (1) sátrazás (15) sebilj szökőkút (1) séta (1) shit happens (1) shkodra (4) shkodrai tó (1) shkodra tó (1) shkodra tó nemzeti park (2) shkopet tó (2) skadarsko jezero (1) skala (2) skodrai tó (1) (1) sopron (2) sörözés (19) sourpi (1) souvlaki (1) stég (1) struga (5) sülthús (1) susica kanyon (3) susicko jezero (1) szállás (6) szállás athénban (1) szarajevó (4) szelek tornya (1) szeli (2) szemét (4) szerpentin (2) szieszta (1) szintagma tér (3) szkander bég (1) szókratész börtöne (1) tábla (2) tara híd (1) tara kanyon (10) tavak (5) tea (1) teenager room (1) teknős (2) tempi völgy (1) templom (3) tengerpart (8) tengerszoros (2) térkép (1) (3) tópart (4) történeti múzeum (1) traktor (1) trsa (3) turisták (1) turistaút (2) tuzi (6) tűzoltók (2) ulzes tó (1) utcabál (1) útépítés (2) útiterv (1) vacsora (7) várak (1) vásárlás (6) vastag tixo (1) végszó (1) velestino (1) villányi hegység (1) vízesés (2) víztározó (1) völgy (10) vonatozás (6) yiannis (5) yiannis nagymamája (1) yorgos (1) zabljak (6) zappeion palota (1) zeusz (1) Címkefelhő

Friss topikok

HTML

Ohrid - A turistáktól méltán zsúfolt óvárosával

OhridOhridba érve megálltunk egy kisebb élelmiszerboltnál, és Bander bevásárolt ezt-azt, amíg én kint vigyáztam a bringákra. Lett kenyerünk, sörünk, és mindenféle egyéb finomságunk, például pulykamell szeleteink! Este megsütjük a grilllapon, ha sikerül… :)
Ohrid egy pezsgő turistaközpont, apró félhenger Ohridalakú cseréppel rakott tetejű mediterrán házakkal, minden második sarkon apró minareteket látni, a belváros fényes sétálóutcái pedig tele vannak emberekkel. Érzésre haladunk, jobbra tartunk, és nem vétjük el, hamarosan kikeveredünk a tó partjára. OhridEgy szép kis parkocska szélén ülünk le egy padra, előttünk a tó, mellettünk pedig tizenéves turisták szállnak be sorra a taxikba, hogy négy keréken juthassanak be az óvárosba. A kis sorompó mindig nyílik, és egy újabb teli taxi tűnik el a szűk kis utcákban. Mi pedig ülünk a padon, izomtibor pudingot eszünk, és hideg sört iszunk hozzá a másfél literes műanyagpalackból. Süt a nap, és meleg van, hirtelen szinte túl meleg is. A tó, és a városka ezen környéke tényleg csodaszép, nem véletlenül nyüzsögnek mindenfelé az idelátogatók. Ohrid egy turistaparadicsom. Hamarosan mi is összeszedelődzködünk, Ohridhogy felkeressük a nevezetességeket. Van némi infónk Ohridról, van néhány híres templom a dombon, egy amfiteátrum, és egy erőd is. Utóbbiról lemondunk, de az első templomhoz máris kilyukadunk. Hátulról kerülünk, felkapaszkodunk néhány kis utcán, és máris fentről csodálhatjuk az épületet, a háttérben a tóval. Mellettünk egy nénike ruhákat tereget a teraszán, bólint nekünk, és mosolyog. Biztos látszik rajtunk, hogy nem a szomszéd faluból jöttünk át megcsodálni ezt a templomot, ami fölött ő él a dombon. OhridA város maga is hangulatos, Gardában láttam utoljára ilyen kis keskeny hangulatos utcákat. Elindulunk egy meredek utcán felfelé, toronyirányt visz neki a dombnak, biztosan odavezet a másik templomhoz, hiszen a taxik is itt hajtottak fel az előbb.
Az utca jó meredek volt, de valahogy mégis meg tudtuk tekerni, bár néha már nagyon nyöszörgött a hátsókerék a macskakövön, valószínű ki is pörgött volna, ha nincs rajta a teher. Odafent nem egy másik templom jött szembe, hanem az amfiteátrum. Na nem akkora, mint nekünk Óbudán, ahol a diplomaosztóm volt, Ohridde azért ez sem kutya, sőt éppenséggel sokkal jobban megmaradt, mint amaz. Na de haladjunk tovább: átgurulunk egy kapun, és máris ott találjuk magunkat a kis templomnak az udvarán, amit már annyit láttam képeken. Hát, nem rossz, meg kell hagyni, ez a virágból készült lugas és az egész dombtető ezzel a kilátással, tényleg pazar. Az egész városkának van egy nagyon jó hangulata, a meredek macskaköves utcák, a mediterrán háztetők, ezek a téglázott oldalú templomok, a szintén mediterrán cserepezéssel… és mindez alatt ott terpeszkedik az Ohridi-tó! Szóval Ohrid jó hely, na! OhridEnnyi viszont pont elég is volt belőle, ezért Banderral úgy döntünk, ideje továbbállni. Legurulunk egy kisebb parkon át vissza egy nagy kereszteződésig, hát kapaszkodtunk a fékekbe rendesen. A főútnál amíg a lámpára vártunk, egy fickó leszólított minket angolul, kérdezte honnan, s hová, elmondtuk, mire kérdezte, hol alszunk ma este? Szállásügynök volt… Mondtuk, hogy Sorry my Friend, ott alszunk, ahol ér az éjszaka, we already have a reservation in the Open Sky Hotel! :) Az utolsó kereszteződésnél még láttunk egy tök jó kifőzdét, Bandernak kicsit fájt szíve, szívesebben evett volna itt a méregdrága halas, macskás, tóparti hely helyett, de hát most már ez van. Kár ezért egy másodpercet is bánkódni, majd bepótoljuk a kifőzdés-hamburgeres-gyrosos kajálást máskor valahol.

Szólj hozzá!

Címkék: amfiteátrum turisták tópart ohrid ohridi tó minaretek mecsetek

A bejegyzés trackback címe:

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.