Címkék

agii apostoli (1) ajándékbolt (1) akadémia (1) aknaveszély (1) akropolisz (2) alagutak (7) albán alpok (1) albán autómosó (1) albán bunkerek (1) albán fütyülés (1) albán gyerekek (1) albán mercedesek (3) albán szamár (1) albán utak (5) albán vasút (1) albán vendégszeretet (1) alexandria (1) algopirin (1) almiros (1) aluljáró (1) amfiteátrum (2) ancient agora (2) athén (30) attalos stoa (1) autópálya (4) baked beans (2) bander tollából (1) bárányok (1) bascarsija óváros (2) bécs (6) benzinkút (5) biogradi nemzeti park (2) biogradi tó (3) bisztrica volgy (1) bisztrica völgye (2) bitola (2) bobotov kuk (1) bolhapiac (1) borozás (1) bosna völgy (1) bosnyák grill (1) bosnyák szavak (1) budapest (4) budapest athén egyben a térképen (1) bukovo hágó (1) bulqize (1) bunker szuvenír (1) burek (1) burrel (1) cafe dc3 (1) centirozás (1) cicipasta (1) couchsurfing (5) crna gora (4) crna jezero (1) csocsó (1) dakovo (1) debar (1) debari tó (3) defekt (5) diane (2) dion (1) dioni archeologiai park (1) doboj (4) dombok (1) drina völgye (2) durmitor hegység (14) durrdefekt (1) dzadziki (1) ebéd (4) edessa (1) égei tenger (1) előzmények (1) elvira (1) enipea völgy (1) érmegyűjtés (1) eső (4) étteremben (1) evia sziget (13) fekete drin folyó (1) fertőrákos határátkelő (1) fertő tó (2) filopappus domb (1) fizetőkapuk (1) flo cafe (1) forgalom (1) főzés (1) függőhíd (2) fürdés (1) gázpalack (1) glyfa (2) görögök (1) görög hülyegyerekek (1) görög parlament (1) gyalogtúra (8) győr (1) gyros (3) hadrianus diadalív (1) hágó (8) hal (1) hamburger (1) hangyák (1) harkány (4) határátkelő (4) hegyek (9) hegymászás (5) héphaisztosznak temploma (1) heródes színháza (1) híd (1) highmountain cat (1) (2) hússütés (1) ión oszlopfő (1) ion oszlopok (1) juhász (1) juhnyáj (2) jurassic (1) kallimarmaro olimpiai stadion (2) kanális (1) kanelada (1) kanyon (14) kariatidák (1) karija (1) kartonpapirok (3) katerini (1) kávézó (1) kéményseprő (1) képeslap (1) képeslapok (1) képnézegetés (1) kerameikos (1) kerékpár (85) kerékpárbolt (1) kerékpárcsomagolás (3) kerékpársáv (1) kerékpárszerviz (2) kerítés (1) khalkida (1) kilátás az akropoliszra (1) kirinthos (1) klos (1) knight rider (1) kocsma (1) kocsmázás (1) kollégium (2) kommunisták (2) kompozás (3) konyha (1) korabeli wc (1) krokio (1) küllőtörés (3) kutyafuttatás (1) lago vegoritida (1) latin híd (2) leoforos adrianou (1) lezha (3) lidl (1) likavitosz domb (3) limni (1) litochoro (6) macedón gyerekek (3) makaróni (1) maqellare (1) mati folyó völgye (3) mecsek (1) mecsetek (2) méhek (1) menedékház (1) mesi híd (2) metaxourgeio (2) metró (2) mikrothives (1) miljacka folyó (2) minaretek (2) mojkovac (3) monastiraki (1) montenegróiak (1) moraca kanyon (6) mosás (2) mosdókagyló (1) mount pelister (1) múzeum (1) mytikas (2) naplemente (2) nasice (1) national garden (3) nedajno (3) need for speed (1) nemzeti park (26) netcafé (3) new philadelpiha ter (1) nyeregtörés (1) nyolcas (1) öböl (1) ohrid (4) ohridi tó (4) oktober 28 sugárút (1) olimpiai zeusz temploma (2) olimposz (5) orsi (5) osztrák utak (1) öszvér (1) padlofutes (1) palack visszavalto automata (1) pálmafák (1) park (2) parkok (3) parthenon (1) patak (2) pécs (3) pékség (1) pelikánok (1) pelister (2) perissos (2) pigadi (2) pigadion (2) piva kanyon (5) plaka (3) platamonas kastély (1) podgorica (4) posta (2) pteleos (1) rafting (2) rakija (2) reggeli (5) reptéri transzfer vonat (1) repülés (1) repülőgép (1) repülőtér (3) resen (2) rét (1) robogó (1) roman agora (2) samac (2) sárgaborsófőzelék (1) sátrazás (15) sebilj szökőkút (1) séta (1) shit happens (1) shkodra (4) shkodrai tó (1) shkodra tó (1) shkodra tó nemzeti park (2) shkopet tó (2) skadarsko jezero (1) skala (2) skodrai tó (1) (1) sopron (2) sörözés (19) sourpi (1) souvlaki (1) stég (1) struga (5) sülthús (1) susica kanyon (3) susicko jezero (1) szállás (6) szállás athénban (1) szarajevó (4) szelek tornya (1) szeli (2) szemét (4) szerpentin (2) szieszta (1) szintagma tér (3) szkander bég (1) szókratész börtöne (1) tábla (2) tara híd (1) tara kanyon (10) tavak (5) tea (1) teenager room (1) teknős (2) tempi völgy (1) templom (3) tengerpart (8) tengerszoros (2) térkép (1) (3) tópart (4) történeti múzeum (1) traktor (1) trsa (3) turisták (1) turistaút (2) tuzi (6) tűzoltók (2) ulzes tó (1) utcabál (1) útépítés (2) útiterv (1) vacsora (7) várak (1) vásárlás (6) vastag tixo (1) végszó (1) velestino (1) villányi hegység (1) vízesés (2) víztározó (1) völgy (10) vonatozás (6) yiannis (5) yiannis nagymamája (1) yorgos (1) zabljak (6) zappeion palota (1) zeusz (1) Címkefelhő

Friss topikok

HTML

Bevezető - Előzmények

Először is üdv mindenkinek, aki idetévedt erre az oldalra! Egy fényképes, térképes, szöveges élménybeszámolót találhatsz itt egy kerékpártúráról, amelyet egy cimborám, és én követtünk el 2008 májusában. Kisebb vonatozásokkal Budapestről indultunk, de Szarajevó után már tisztán kerékpáron haladtunk egészen a görög fővárosig. Illetve ha egész pontosak akarunk lenni, volt még benne egy kis kompozás is az Égei-tengeren. :) Hazafelé pedig olcsó fapados repülővel jöttünk Bécsig, a bringák is velünk repültek. Indulás előtt írtam pár sort az Outdoor blog-ra, legyen ez most elég előzménynek, és csapjunk bele a történetbe!

2 komment

Címkék: előzmények útiterv

Budapest - Pécs vonattal

Szóval április 30-adikán indultunk, konkrétan 15:30-kor indult a vonat a déliből. Előtte még a Dohány utcába is eltekeregtem, Viola hagyott ott nekem egy borítékot, üzenettel, és egy karkötővel. Az útravaló viszonzásaképpen beletettem a borítékba egy "See You" márkájú csokit. Innen áttekertem a délibe, ahol megvettem a jegyeimet, majd felhívtam Bandert. Budapest - Pécs vonattalMár itt volt, megkerestük a vonatunkat, és felpakoltuk rá a bringákat. Hát nem lett könnyű az enyém a cuccoktól, itthon ráálltam megint a szobamérlegre kerékpárostul, 126kg-t nyomtam a málhával együtt, ami azt jelenti, hogy a bringa a cuccokkal 48kg, ami nagyon sok. Mondjuk ennek egy nagy része most kaja, amit rögtön fel is faltunk, miután lepakoltuk, és leláncoltuk a bringákat a vagon végében. Beültünk egy négyes fakkba, sört bontottunk, és előkerültek a délelőtt megsütött langalló, és pizza szeletek.
Jön a kalauz, kezeli a jegyeket, látja rajtunk, hogy nem a Mecsekbe ruccanunk ki egyet karikázni, megkérdi, hogy gyakran szállítunk-e kerékpárt vonaton. Mert ha igen, érdemes belépnünk a Magyar Kerékpáros Klubba, így komoly kedvezményt kaphatunk a kerékpárjegyekre. Aha, ez szuper! Nem is ez a tény tetszik maga, hanem hogy a kaller volt olyan rendes, és önszántából, önzetlenségből megosztotta velünk. Aztán amikor jön visszafelé, még mellékesen megjegyzi: "Ja, még annyit, hogy rossz vagonban vagytok, ez Szekszárdra megy, át kell szállnotok előre!" Huhh, hát ezt majdnem benéztük, erre nem gondoltunk! Mondjuk így is elég rossz, hogy össze kell most cuccolnunk, és bringástul előre kell rohannunk Sárbogárdon. Budapest - Pécs vonattalAz első vagonban aztán találunk igazi, nagy marhaszállító stílusú bringatároló részt, ide le is teríti Bander a polifoamját, és leheveredik.
Dombovárnál két iszonyat részeg fazon száll fel, szinte artikulálatlanul ordibálnak valami focicsapatról, az egyik azzal kezdte, hogy levágta a táskáját Bander polifoamjára, aztán még kicsit össze is taposták egy-két cuccunkat, még mielőtt össze is tudtuk volna kapni őket. Persze jött, ami várható volt, rögtön rá is gyújtottak, ez már Bandernak bőven elég volt, hogy az összes cuccával együtt átköltözzön a szomszédos "kisszobába", abba a bizonyos kis kétüléses részbe, aki utazott már ott, biztos tudja. Ez persze nem tetszett a rettentő kultúrált vendégeinknek, rögtön kezdtek volna szabadkozni, de Bander ügyesen kivágta magát, hogy ő asztmás, és hogy nagyon, de nagyon nem jó neki a dohányfüst, ezért bocsi, de félrevonul. Ezt megértették, és persze tovább dohányoztak a biciklik mellett. Mire kapcsoltam, mondtam nekik, hogy Bander nagyon, de tényleg nagyon durván asztmás, annyira, hogy azt se bírja ki, hogy ha netán a sátor, amiben aludnia kell majd, vagy a cimborájának bármilyen cucca dohányfüstös lesz. Budapest - Pécs vonattalÍgy én is elcuccoltam a füstölgő részegek elől. Persze ekkor már késő volt, annyi szót váltottam velük, hogy nem szálltak le rólam, pánik ne essék, semmi rosszat nem akartak, csak éppen csatak részegek voltak. Mikor kiderült, hogy Győrben dolgozom, az egyik majdnem kiugrott örömében az ablakon, hogy földiek vagyunk, legalább háromszor meg kellett néznem a vonatjegyét, hogy ők bizony Győrből jöttek. Na de elég ezekből a részegekből, nem érdemeltek volna meg ennyi szót, pláne, hogy valahol Abaliget előtt hála az égnek, végre leszálltak.
Innentől olyan szép tájak következtek, hogy szinte kedvünk lett volna leszállni. Jó lett volna ezen a szép magyar tájon is végigkerékpározni, csak hát az idő... Az kevés :) És egy ilyen nagy útnál az ember inkább átvonatozza azokat a közeli kedves magyar tájakat, amiket máskor egy egyszerű hétvégén is meglátogathat. Szóval csak a vonat ablakából csodáltuk az aranysárga repcemezőket és a vasútállomás felett lemenő nap fényeit. De épp innen sem volt rossz.

Szólj hozzá!

Címkék: budapest pécs mecsek vonatozás

Pécs - Harkány kerékpárral

Pécs - Harkány kerékpárralPersze aztán ahogy leszálltunk Pécsett, és elindultunk Harkány felé az 58-ason, néhány pillanatot még kaptunk a nyeregben ülve is azokból a bizonyos aranysárga sugarakból. Ó, a reptér balra, Bander fényképez, neki ez a szakmája, de még én is telepítettem itt routert a meteorológiának. Na de hol nem... Amikor kerékpározom, mindig ott tekerek el, ahol már dolgoztam. Pécs - Harkány kerékpárralAmikor dolgozom, mindig arra visz az utam, amerre már kerékpároztam. De ez holnaptól már nem így lesz, eddig ismeretlen tájak, országok, kultúrák, és emberek következnek. Csupa kiszámíthatatlan, előre láthatatlan kaland! Szalánta végén megállunk szusszanni, telefonálok a szállásadóinknak, ahogy megbeszéltük, fél órával érkezés előtt. Már ott várnak a háznál, de ezért nekünk nem kell sietnünk. Mi azért megtekerjük rendesen a Villányi dombot. Lefelé 40-45 km/h-val száguldunk. Majdnem hágót írtam, de erős túlzás lett volna ezt még annak nevezni. :)

5 komment

Címkék: pécs kerékpár harkány villányi hegység

Harkányban

Harkányba már teljes sötétben érkezünk, megtaláljuk a Gere nyaralóházat, letesszük egy garázsban a bringákat, a sátrat, és a polifoamokat is lent hagyjuk. Szállásadónk elmond nekünk minden tudnivalót, kifizetem a 6000 Forintot üdülési csekkben, és már miénk is az egyik emelet, még hattyúnak hajtogatott törölközőket is kaptunk hozzá. Gyorsan letusolunk, átöltözünk Harkánybanutcai ruhába, és nekivágunk a fürdővárosnak. Ami nagyon szép, tiszta, és rendezett, bár még kicsit kihalt, nincs még szezon. Pedig egy kis elő május elsejei utcabált találunk pár sarokra a főút mentén. Veszünk hozzá egy sört, mert úgy az igazi. Charlie - Aludj el kisember című dalára el is hagyjuk hamar a terepet, visszatérünk a kisboltba, ahol az előbb a sört vettük, eszünkbe jut, hogy teánk ugyan van, de cukrunk nincs hozzá. Hát itt ugyan nem kapunk, ez tulajdonképpen csak egy videotéka, amiben épp kapni néhány kiegészítőt a mozihoz, de cukrot azt persze nem. Még egy fagyira is benevezünk egy közeli cukrázdában, hazaszólok még utoljára telefonon, aztán visszakószálunk a szobánkba. Megállapodunk Banderral, hogy megpróbáljuk elérni a holnap délelőtti, 10:16-os samaci vonatot. Ez azt jelenti, hogy 3:30-kor kelünk, 4-kor indulunk, mert 10-re túl kell lennünk a 112km-es horvát szakaszon, hogy a horvát-bosnyák határnál elérjük a vonatot. Kemény lesz! :) Hajnalban kelni... De talán megéri, így van esély rá, hogy már 7-re Szarajevóban legyünk, és világosban lássuk a várost. Bár izgatott vagyok, mégsem kell sokáig forgolódnom az ágyban, hamar elalszom.

Címkék: utcabál harkány

Az 1. nap térképe - Budapest - Harkány (Pécsig vonattal)

Mai megtett táv: 30 km (kerékpáron)
Max. sebesség: 53 km/h
Nettó átlag sebesség: 21,4 km/h
Nettó idő: 1 óra 24 perc

Szólj hozzá!

Címkék: budapest pécs kerékpár harkány vonatozás